.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در چالش های اخیر استان گلستان ؛
چه کسی حق دارد؛ نمایندگان یا استاندار !
شمال نیوز: اگر بخواهیم واقع بینانه به مسائل چند ماه اخیر استان نگاه کنیم نه نمایندگان حق دارند و نه استاندار بلکه یک روند نامناسبی در دولت تدبیر و امید در پیش گرفته که ره به ترکستان دارد و بعید می دانیم با این نگاه استان گلستان تا مدتها رنگ توسعه را ببیند .
چه کسی حق دارد؛ نمایندگان یا استاندار !

شمال نیوز:  یکی از مسائلی که بعد از انتصاب استاندار بومی موجب چالش جدی در استان گلستان شد اختلافات جدی میان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان است. شاید مکانیسمی که وزارت کشور در انتخاب استاندار مبنی بر دخالت مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان ،تعیین کرد منشا این اختلافات باشد.

 امروز اگر نمایندگان از برخی رویکردها و انتصابات ناراحت هستند بایستی به آنها حق داد چرا که در زمان انتخاب استاندار همین نماینده ها بودند که بر روی استاندار بومی تاکید کردند و باز 4 نفر از همین نماینده ها بودند در حالی که مهندس مجیدی مراحل نهایی استاندارشدن خود را طی می کرد طی توافقی شبانه با نماینده ولی فقیه در گلستان در مهرماه سال 92 نام صادقلو را به عنوان هفتمین استاندار گلستان و گزینه بومی انتخاب کردند.

مروری بر روند انتصاب صادقلو به عنوان استاندار گلستان می رساند که مجمع نمایندگان نقش بسزایی داشت اما در ادامه استاندار گلستان با تمرکز بر روی گروه مشاوران و انتصابهای شرق استانی با نمایندگان زاویه گرفت و راه خودش را رفت.

در این بین برخی مخالفتها سهم خواهی بوده و نشان از دلسوزی ندارد به عنوان مثال نماینده گنبد برای ابقای نوراللهی در گنبد پافشاری می کرد و برای این کار به دفتر وزیر رفت اما نهایتا با انتخاب نوراللهی به عنوان مدیر کل منابع انسانی استانداری وی راضی شد.

یا اینکه گفته می شود مخالفت صابری با استاندار گلستان به دلیل عدم انتصاب مسئول ستاد وی در انتخابات گذشته بوده و همین امر باعث شده تا صابری به وزارت کشور رفته و دربست بنشیند و آن مصاحبه های جنجالی را بکند .

اما اظهارات اخیر محمد جواد نظری مهر نماینده غرب استان که تندترین انتقادات را متوجه استاندار گلستان کرده و حتی اخیرا از عدم توان مدیریتی دکتر صادقلو سخن گفته جنس دیگری دارد . وی از طرفی به دلیل انتصابات شرق استانی و حذف نیروهای دلسوز غرب ناراحت هست و هم اینکه نگاهی به انتصاب اطرافیان خود دارد .

اینکه وزیر راه تا مرز اینچه برون بیاید اما عباسی نماینده گنبد در شهر گنبد در دیدار با معلمان باشد و حضور وزیر راه را کم اهمیت بداند ، اینکه نظری مهر بارها از تغییر جدی استاندار در ماههای آینده سخن بگوید و در مراسم تودیع و معارفه نازقلیچی ، جمالی و ضمیر نرود، اینکه صابری در دفتر وزیر بنشیند و انتقاداتی به استاندار بکند، اینکه دکتر طاهری نماینده گرگان انتقاداتی بابت کندی رویکردهای توسعه ای استان بکند نشان می دهد که اختلافات عمیقی بین دکتر صادقلو و مجمع نمایندگان می باشد که این اختلافات خوب نیست و مانع توسعه استان خواهد شد.

در این راستا استاندار گلستان هم طبق انتظارات خوب عمل نکرد. دکتر صادقلو در همان ابتدا با سخنانی نه چندان مطلوب اقوام را به داشتن فرماندار وعده داد در حالی که در یک نظام اسلامی بایستی شایسته ها و دلسوزان نظام به پست های حساس حکومتی گمارده شوند . حضرت علی (ع) در انتصاب فرمانداران و پست های حساس حکومتی به شایستگی های فرد نگاه می کرد نه قومیت و نژاد و رنگ و ... اما در استان گلستان ماهها وقت و انرژی استاندار صرف این شد که به فشارهای سهم خواهان پاسخ دهد .

از طرفی تکیه بر انتصاب نیروهای شرق استان با این تئوری فسیل شده که غرب استانی ها حق شرق استانی ها را خوردند شبهی است که این روزها مثل خوره به جان گلستان افتاده و باعث کدورت بین دو بخش استان شد.

امروز دیگر طرفداران نظریه استاندار بومی به این نتیجه رسیدند که تئوری آنها با بن بست مواجه شده است . این همه تکیه روی استاندار بومی و چنین نتیجه ای هیچگاه مد نظر طرفداران این قضیه نبوده و نیست و امروز همه از این اختلافات ناراحتند.

اگر استاندار گلستان همان ابتدا بر مدار شایستگی افراد قدم بر می داشت نه سهم خواهی ها امروز هیچ کس نمی توانست ادعا کند که مسئول ستاد مرا به فلان جا منصوب کند و یا اگر در انتصابات مدیران اینقدر بر روی گزینه های شرق استانی و رامیانی تاکید نمی کرد امروز مردم غرب استان ناراحت نبودند .

اگر بخواهیم واقع بینانه به مسائل چند ماه اخیر استان نگاه کنیم نه نمایندگان حق دارند و نه استاندار بلکه یک روند نامناسبی در دولت تدبیر و امید در پیش گرفته که ره به ترکستان دارد و بعید می دانیم با این نگاه استان گلستان تا مدتها رنگ توسعه را ببیند .

با این اوصاف توان و انرژ ی استاندار و نمایندگان تا زمان انتخابات مجلس صرف انتقادات و گلایه های دو طرف خواهد شد و تا آن موقع ما شاهد اتفاقات شگرفی در استان نخواهیم بود.

استاندار گلستان در ادامه فعالیت خود دو راه دارد: یا همکاری با نمایندگان که قطعا سختی های زیادی دارد و یا اینکه صبرکند تا زمان انتخابات مجلس تا افرادی همسو با دولت تدبیر و امید به مجلس راه یابند تا دکتر صادقلو  با خیال آسوده تری بتواند به امورات توسعه ای استان بپردازد.

نکته مهم دیگر نظرات هواداران دو طرف است که کورکورانه و گاها مغرضانه در سایتها و رسانه های وابسته به خود اظهار نظر می کنند . طرفداران استاندار معتقدند که نمایندگان حق دخالت در امورات اجرایی استان و انتصابات را ندارند و برخی کارهای نمایندگان زیاده خواهی است و از طرفی طرفداران نمایندگان بر این باورند که نمایندگان به عنوان وکیل مردم  اجازه دخالت در تمامی اموراتی را دارند که نفع یا ضرر مردم در آن باشد و از این رو هر گونه انتصاب و رویکردی از استاندار که بخواهد منافع مردم استان را تهدید کند قطعا نمایندگان باید ورود کنند وگرنه در پیشگاه خداوند مسئولند .

عماد محمدرضا پور / گلستان ما


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ع -م 3 خرداد 1393
اگر حاج محمدرضا صالحی استاندار شده بود عدالت بهتر رعایت می شد.هنوز هم دیر نیست.
سیاستمدار 3 خرداد 1393
نگاهی به عملکرد استاندار فعلی در گلستان نشان می دهد که آقای صادقلو به علت کهولت سنی که منجر به ناتوانی جسمی وی نیز شده است نمیتواند سکان استانداری گلستان را به درستی هدایت کند حضور نیروهای ناکارآمد و کم توان در هسته مدیریتی استاندار گلستان، ارائه مشاوره غلط به استاندار به خاطر ضعف مشاورین آن بهانه را دست نمایندگان مجلس داد که بنای ناسازگاری را با استاندار گلستان سر دهند انتصابات سیاسی در فرمانداری ها و بخشداری ها در ادارات کا و ادارات آموزش و پرورش همگی مزید بر علت شده تا کار استاندار گلستان برای ادامه سخت تر شود. اکنون فکر میکنم آیت ا... نورمفیدی هم دیگر به این جمه بندی رسیده باشد که انتخاب صادقلو انتخابی اصلح نبوده و مردم هم میدانند که این انتخاب علی رغم اینکه نظر ایشان با مجیدی بوده به خاطر بومی بودن و اصرار برخی نمایندگان بوده است .
lمیزبابا 3 خرداد 1393
اگر دینداری بمعنی واقعی کلمه وجود داشته باشد همه مشکلات حل میگردد.آنوقت مدیران ضعیف بنفع مدیران دیندار توانمند استعفا میدهند و بخودی خود حکومت امیرالمومنین احیا میشود
نا شناس 3 خرداد 1393
شما فکر می کنید ما در استان مازندران استاندار کارآمد داریم ضمن احترام به شخصیت ایشان باید عرض کنم بسیار ضعیف و بابل نگر است و اصلا برای این استان کار نمی کند فقط برای بابل و بابلی هاست
نا شناس 3 خرداد 1393
یه پیشنهاد به غرب استانی ها دارم جلوی نام خانوادگی خود پسوند لو بذارن مشکل حل میشه. ظاههرا شرط گرفتن جایگاه در گلستان لو داشتنه
علیرضا 3 خرداد 1393
اقاتی مقیمی مسئول مجمع نمایندگان استان مازندران / نمایندگان استان برا ی انتخاب اصلح استاندار حرکتی از خود نشان بدهید
نا شناس 3 خرداد 1393
قابل توجه نمایندگان بزرگ استان گلستان؛
دلتون رو به همراهی نمایندگان استان مازندران خوش نکنید.
اونا اهل معامله هستند.
به زودی خواهید دید.
نا شناس 4 خرداد 1393
یکی نیست به پایتخت نشین های استان بگه این بنده خدا کجا برای ساری کم کاری کرده که اینقدر دلتون خونه
نا شناس 4 خرداد 1393
مجمع نمایندگان گلستان اگردلسوزاستان هستندبهترین گزینه محمدرضاصالحی است که باتوجه به نفوذ میتواندمنشاخیربرای استان باشد
نا شناس 4 خرداد 1393
هی یادش به خیر
چطوری آقایان... اینها همه آه جناب فتحیان هست بنده خدا سید دو آتیشه بود و چه تهمت ها به نواده فاطمه زهرا زدند البته ایشون هم واگذار به جدشون کرد
پناه بر خدا
نا شناس 5 خرداد 1393
تا زمانی که مشکل مرکز استان ساری باشد یا بابل وضعیت مازندران همین است چون بیشتر استاندار از بابل استفاده شده وسعی کردند که مرکز استان را به بابل انتقال دهند
رضا 11 خرداد 1393
باسلام
خیانت به استان گلستان را نمایندگانی امثال عیسی امامی انجام داده اند که به اصل خود پشت کرده اند و برای رای آوردن در دور بعد با همه سازش میکند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 8.126 seconds.